čtvrtek 10. ledna 2013

Praxe u ořů

Před Vánoci to nebylo tak dobré jako po nich a tak to co bylo před nechám plavat a jdu na to, co bylo po! :D

2.1.2013 (jo! 2013! :D) jsem měla nahlášenou sedmidenní praxi v jezdeckém klubu. A vlastně jsem se docela těšila. S koněma je to sice dřina, ale má to svoje klady. U fyzické práce (čili kydání a vyvážení koleček, který totálně nenávídím! :D jsou to nevysypatelný kolečka! Velký mrchy! Jednou jsem je celý vyklopila přes valník. XD) si člověk nejvíc odpočine. :-)


Každý den je to sice téměř to samé, ale koně jsou pokaždé jiní. Podle toho jak se vyspí nebo jak jim sedne snídaně. :)
Ve stáji je dohromady 14 koní. Z toho 7 velkej teplokrevníků (nebo plnokrevníků) a 7 poníků (huculové a dva haflingové a Strakáč to je mix bůhví čeho :D, ale co já vím, já se v tom těžko vyznám). Přičemž po snídani (ovísek a seno) se huculci vedou do výběhu (což je tedy dřina!) během týhle cesty by teoreticky neměli nic žrát, ale. Když je sedm koní a tři lidi. No řeknu vám, těžko přinutíte dva nenažraný koně, aby neokusovali keře, když stojí a čekají. XD A třeba Strakáč to je žrací expert a proto taky chodí s železem v tlamě, protože na ohlávce to škubnutí vůbec necejtí. Kamila ta o něj dokonce rozbila bič, když nechtěl vytáhnout hlavu z kýble s pečivem (bylo to legrační, ani to s nim nehlo XD).
Pak se jde zpět a vedou se velcí koně do výběhu. Ty se vodí jen po jednom. Takže se jde dvakrát a poslední se vodí kobyla Quartemie. A pak se kydá, stele uklízí.
Ale někdy! Když třeba prší, tak se velcí koně ven vůbec nevedou a to je pak dílo to kydání. Buď dostaneme nakázáno je přivázat (což se jim většinou moc nelíbí) a nebo se musí narvat kolečka do dveří tak, aby nevzali roha. My jsme teď pořád přivazovali. A Ledoborec (aka Ledovec, protože za Borce se mu všichni smějí :D) se mi pomstil hryzancem. :D
Za těch sedm dní jsem se velkejch koní přestala i bát, tedy kromě Chardonney, to je totiž vymazlená princezna a málem mě zabila. :D To radši povedu jiný divočáky. :)
Všechny koně ve stájích jsou hrozně rozmazlený a nenažraný. A dost často kousají do kapes, protože doufaj, že tak z Vás něco vymámí (a z absolutní většiny lidí vymámí, tak proč by to nezkoušeli, že ano :D)
Kromě koní, když má tedy službu Kamila, se v areálu pohybují dva ČSV. Jeden, pán v letech Ohnivák. Kterému je říkáno "Ohniváček" a nejvtipněji to zní asi v této kombinaci: "Ohniváčku! Nekousej tu starou paní do nohy!" Ne dělám si legraci. Ohnivák je poklad a mazel a neuvěřitelně hodnej a poslušnej pes. Ale když už na něj Kamila zvyšuje hlas říká mu ve většině případů "Ohniváčku", což mi příjde absurdní. :D Druhý je zhruba 4 měsíční štěně, Ohniváčkův synátor (a nejhorší prudič pod sluncem XD) Budulínek. Je to hroznej vzteklounek a rád má rozhled. Když jsme nosili seno koním, tak mi hupsnul na záda, aby dobře viděl! :D Oba jsou skvělý a když se na statku pohybujete dýl jak den v kuse choděj Vás i vítat. Což je hrozně miloučký. :-)

Vavřineček mi taky první den vyčítal, že jsem ho nevzala sebou a kvůli tomu nemůže mít fotku s koněm. Když jsem ale druhej den už neuvěřitelně smrděla (kydáníčko, kydání) dost rychle si to rozmyslel. :D
Nějaké fotky koní mám, ale mám jen tři oře z celkovejch čtrnácti. Je to asi ta nejlepší trojka: Dostihová královna, Vražedkyně a divňák co se potí. :D Chybí mi už jen hroch. :D Vlastně v těch stájích jsou samý divný koně. :D

Dokonce mám i nějaké fotky. A vzhledem k tomu, že mi chybí ještě jeden den, tak ještě odfotím zbytek! Hlavně Lukáška, což je hrozně hodnej kluk a mám ho asi nejradši. A to i přesto, že když se koně zavádějí zpět na oběd, tak hrozně spěchá a protože je jak hroch, tak se s ním špatně manipuluje. No což. :D Je to Lukášek. :D

A teď nějaké fotky. Vlastně jsem vůbec nechtěla fotit, ale jedna moje kamarádka má neuvěřitelně ráda Sixteen, tak mě poprosila o fotky, tak jsem ji odfotila. :-) A když v té chvili zrovna tak hezky pózovala i Chardoney, tak ji mám taky ( i přesto, že ji nemám ráda :D).

Sixteen spam :D
Sixteen spící či stydící se. :D
Bleeee. :D

Chardonney
Za trest bez čumáku. Je to totiž vraždekyně. :D

Ledoborec
Napruděnej Ledoborec
Ledoborec nudista. :D Oholenec, protože nasrstí tak, že se potí. :D

A to je všechno přátele, tadydádydádá. ~~ Lukášek možná dostane speciální článek. :)

Žádné komentáře:

Okomentovat