úterý 3. ledna 2012

Jsem Brian a budu Vám vyprávět, jak jsem prošel peklem..

Tuhle knihu jsem chtěla už asi 2009 (čti: když u nás vyšla) a letošní Vánoce se mi přání konečně splnilo. Co na tom, že jsem si ji musela sama koupit a rozhovor v knihkupectví vypadal asi takhle...

Hiroko: Dobrý den, máte biografii Marylina Mansona?
Milý pán: *zasekne se* Ale dyť to je děsně starý!
Hiroko: Já vím, ale nemohl byste se mi aspoň mrknout... *sleduje, jak pán zadává do počítače "manson"*
Milý pán: Ty vole.. fakt to tady ještě je! Poslední dva kusy!
Hiroko: *schramstne knihu, kterou jí milý pán nakonec vymění za hezčí a rychle odletí, než by jí knihu někdo sebral*

Krom toho, že je MM anebo Brian Warner, jak chcete, zpěvák, je také mimo jiné i spisovatel. Podle toho, taky jeho kniha vypadá. A vzhledem k tomu, že je i dost sečtělý, nechal se inspirovat Rájem a jednotlivé části knihy jsou označené jako kruhy pekla (+ nezávislé dělení na kapitoly).
Knížka je taky doplněna fotkami. Maminka, tatínek, pes, děda, Pogo, Missy a Brian.. za mlada, v pubertě. Výraz má pořád stejný a nehrozí, že byste ho nepoznali.
Během čtení se mi udělalo několik poměrně bolestivých otlaků, ale nakonec jsem to zvládla celé naráz. Velmi zajímavé čtení. Kniha bohužel končí v roce 1997, ale co jsem se tak dočetla, je naplánovaná druhá biografie, tak uvidíme.
Po přečtení jsem to pak celé projela ještě jednou a udělala jsem si několik poznámek. Většinou věcí, které mě šokovali, co bych nečekala. To co jsem čekala..(např. Twiggy v minisukni...XD)..jsem do svých poznámek nijak nezanesla a doufám, že si na ně vzpomenu.

Jeho dědeček.
Když teď nad tím přemýšlím zpětně, vlastně vůbec nevím proč mě to tolik šokovalo. Asi proto, že On o tom vyprávěl z toho svýho dětskýho, šokovanýho pohledu. Aneb, jak to mají v rodině. Jeho dědeček totiž nebyl úplně "košér" a "normální".. až na to, že to, co jeho děda dělal ve sklepě a soukromí Marilyn vytáhl na světlo a dělá z toho show.. (hm, teda asi až na to "šukání zvířátek" to je jediná věc, v který se s dědou rozešli..,asi).
Křesťanská škola.
V týhle chvíli mi došlo, proč vznikl Antichrist. Z jeho vyprávění vám nepřijde, že by byl nějak zaujatej, zaujatý podle něj byli lidi, kteří ho v té škole učili. Pořád přivolávali pohromu, katastrofu, Šelmu. Přehrávali jim LP desky metalových skupin pozpátku, aby jim dokázali, že jsou špatný a propagují satana.. A dokonce potupně přiznává, že měl noční můry plný konce světa.
Nakonec začal vzdorovat, natáčel s bratránkem oplzlý kazety, kreslil sprostý časopis, prodával sladkosti, kradl... a nakonec přešel do městský školy (nikdy ho nevyloučili).


Nejvíc mě asi dostalo to jeho "chtěl jsem být bruslař". Byla jsem asi jako O____O?!!!! A představa tohodle pána v růžové košili. Vím, že byl tehdy mladší, ale já si ho představila, teď! Hahaha...

Hm, tohle přeskočím, všechny ty jeho nemoce si nemá na konec, až se zeptám. Jak je možný, pane, že žijete?!

Strašně mě rozesmálo to jeho: "Myslím, že ještě teď si rodiče myslí, že jsem panic." Kniha vyšla v roce 1998, kdy mu bylo 29 let. Hm, jak může mít zrovna ON tak naivní rodiče? XD

Satanismus.
Hm. Když se on poprvé s tímhle setkal, byl vyděšenej k smrti. A, když si k tomu poprvé čichnul bylo to v tý nejčernější možný podobě. Bratr jeho kamaráda, obětoval, vzýval, vraždil..
Ale i přesto ho to uchvátilo, našel si v tom něco a rád o sobě tvrdí, že je satanista, jenomže jeho satanismus je o víře v sebe. Hrozně mě dostaly ty "místopřísažná prohlášení", kde lidi tvrdili, jak MM na koncertech objetují satanovi, jaký tam mají oltář, kam... On je šáhlej, to jo, ale má svoje meze. A navíc není idiot.
Taky se mi libí jeho pohled na věci, každá má svoji tmavou a světlou stránku a podle toho taky MM "přišel na svět". Marilyn, která měla představovat to světlo (který, ale samozřejmě nikdy není úplně světlý) a pan Manson je naopak tma..(co ale nikdy není úplně černá..).

Ženy.
O těch mluvil pořáááád. Byl puberťák, tak co se divit, že uháněl jednu za druhou. Ale v týhle knize se objevili dvě, které mě zaujaly. Jedna, slečna Nancy, pravděpodobně lehce chorá na mysli...se mu 6 měsíců pokoušela zničit život. Zašlo to tak daleko, že M se s Pogem rozhodli ji zabít..(naštěstí se k tomu nedostali). Nakonec se jí dokázal zbavit a je to jedině dobře. Je sice jeho chyba, že s ní chrápal (a ne jednou), ale zároveň, kdyby byl slaboch a zůstal s ní, tak by teď žádné MM nebylo.
Co se druhé, Missy, týče. Ta mu dost pomohla. Ze začátku vychovával on ji..(bylo jí jen 18, když se spolu dali dohromady).. nakonec ona začala vychovávat jeho... nebo se spíš snažila... aspoň ho usměrnit. Ale vyprávěl o ní s velkou dávkou respektu a myslím, že je moc rád, že ji poznal. Dokonce spolu čekali dítě, ale Missy se na začátku druhýho trimestru rozhodla pro potrat. Hm, M byl tehdy téměř v kuse na kokainu (natáčení Jesus Christ Superstar), takže se jí ani nedivím.Ale jeho se to možná dotklo..možná.


Drogy.
To, že bere/bral (kdo ví) ví všichni a on se s tím nijak netají. V knížce píše o svejch "tripech" s Acidem..(a jak se poučil nepoučil...), tráva, houbičky (který si pak pravděpodobně už nikdy nevzal. A v týhle části se přizná, že neumí plavat. To, když Twiggy, taky na halucinogenech mlel, že musí najít lodičku, aby mohl odjet do přístavu, kde bude žít..), kokain. Ten asi nejvíc. Dokonce se nějaký časopis složil na prvotřídní kokain a vyměnil ho za rozhovor..(ten nakonec nikdy nevyšel, protože časopis zrušili.. Ironie, co?)
závislej, jen uživatel. Závislej je ten, koho drogy ovládaj. Ale výčet pravidel, která porušil je docela velkej. Podváděli, tyhle jeho teorie.. Má dokonce svoji vlastní rovnici. A nikdy neporušil ani jedno pravidlo. Homosexuál. Na ženský se to dle jeho teorie nevztahuje, ty jsou všechny od přírody lesby (ty jeho teorie..xDD). Každopádně i tady porušil hromadu pravidel. A jedno porušuje dnes a denně, ale to se nepočítá, prej (je módní návrhář).

Koncerty
Když se tak prohryzáváte všema jeho úletama, co na koncertech dělal, přestane Vás to šokovat. A nebo nevěřícně kroutíte hlavou. Já jsem slintala a chtěla tam být!...XD Hrozně se mi líbil příběh o bráškovi jejich (a teď budu asi lhát) kytaristy. Vzali ho na koncert a zavřeli ho na pódiu do klece k Missy, aby se jim neztratil. A on se jim tam utekl a na všechny v půlce koncertu vystrčil zadek (takhle vznikla fáma o zneužívání dětí).
Nebo jeho "aplikace obrácené psychologie", pořídil Oslíka, piňatu, naplnil je syrovými věcmi od masa po vnitřnosti a na dosah fanouškům položil hůl. Po jeho: "Prosím nerozbijte toho osla." byl rozmlácen na cucky a všechen ten sajrajt se vysypal mezi lidi.
A pak další aplikace psychologie. Tentokrát v zákulisí. Rozhodli se, že budou vyzpovídávat lidi a natáčet je při tom na kameru. Hned první slečna, kterou zpovídali měla velmi silný příběh, který se ho dotkl a v knize napsal, že doteď na všechny koncerty vozí tričko, který si s tou slečnou vyměnil (a
tady prosím vidíte, jak strašně normální a milej chlápek to je..).


Fámy.
Těch JE! Od zaprodávání pravého/levého oka ďáblu, přes obětování svého nenarozeného syna a zavražděná manželky, po odstranění žeber. Hahaa, tahle fáma se asi líbí i jemu. Podle fanoušků si nechal odstranit poslední žebra, aby si sám mohl provádět felaci. Mluví tam o původu týhle fámy. Na nějakém silvestrovském koncertě nechal slečnu, aby se za něj převlíkla s tím, že měla připnuté dildo a on tam pak naběhl a kouřil ji. Takhle si střílel z lidí..:-D


Kovová holičská židle.
Protože to byl jeho vlastní svět, vlastní vesmír, kde zkoušel všechny ty astrální věci.

Twiggy.
To je kapitola sama pro sebe. On a M jsou vtipálci a několik let tahali fanoušky za nos a dělali, jak se k sobě nemají. Jsou to nejvyčuranější příšery na světě. Což mi připomíná moje "fanservisácké" teorie v kterých fanservis přivedl na svět právě Marilyn a přes Yoshikiho ho poslal dál..., ale kdo ví?!

Nemoce, problémy.
V mládí prodělal asi 9 krát zápal plic. V pubertě si zničil (rozbili mu držku, když bruslil v růžový košili se zadanou holkou.. joo, s takovejma je lepší si nezačínat) termomandibulární kloub (díky tomu hodně trpí na bolesti hlavy a trnutí čelisti). Po tátovi má poruchu srdce (nepravidelnej srdeční rytmus), má za sebou i infarkt, několik dni v bezvědomí, častý omdlívání...(drogy, drogy..)..předávkování.

Dobrá, konec.
Jediné, co ještě hodím do placu, je písnička Tourniquet. M tam o ní mluvil. Když měl jeden ze svých záchvatů natočil větu "Tohle je nejhorší chvíle." a pak ji pozpátku hodil na začátek této písničky. A ona celá je taková...


Právě jsem si ještě vzpomněla. Když jsem, neznalec, bezvěrec, se táty ptávala: "Měl někdy ve skupině ženu?" a on my zmateně odpovídal, že ne a já mu ještě zmateněji ukázala dlouhovlasé něco v šatech/sukni. Byli jsme všichni mimo. Dnes už vím, že je to Twiggy, mírně zženštilí (haha,...no kdo ví, ksichtík má pěkněj..:-)) chlápek, co to s M táhned od začátku (skoro) a v sukních, šatkách se cítil vždycky. Takže lidi, je to Twiggy, teď už si ho nespletu (a poznám ještě Poga,...dáál jsem mimo).

7 komentářů:

  1. Tuhle knížku si musím přečíst! A dokonce myslím, že by ji mohli mít v hudebním oddělení naší knihovny.
    P.S.: Twiggy je královna! :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Přečti! Rozhodně stojí za to a velmi upřímně doufám, že za stejne TO by mohla stát i další biografie. (Pokud ji máte v knihovně budu žárlit, v tý naší se nikdy neobjevila a asi ani neobjeví).

    Ah, nejen Twiggy! M taky, ale svým osobitým způsobem, jak vidno z klipů. Ale Twiggy rozhodně nejvíc.

    OdpovědětVymazat
  3. Což mi připomíná, že jsem tam úplně zapomněla zařadit jeho počáteční stydlivost. To mi přišlo fakt rozkošný a dneska už téměř nereálný.
    Bývaval prý tak nervózní, že po koncertech zvracel. A dokonce se styděl odhalovat... vůbec nebyl exhibicionista, zezačátku. :-D

    OdpovědětVymazat
  4. Nemusíš žárlit, ani naše knihovna tento titul nevede. A já vážně věřil, že by mohla. Když mají životopis Kissáků...

    OdpovědětVymazat
  5. Uch, to mě mrzí, ale zároveň nepřekvapuje. Životopis Kissáků jsem sice nečetla, ale pochybuju, že by byl "lepší" než ten M.
    Hm, nabídla bych ti svůj svazek, ale bude to ještě dlouho trvat než se uvolní, momentálně ho má totiž v drápech tatínek. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsi hodná. Tak já si počkám. Třeba až budu v Praze, abych ti s knihou neodjel tak daleko. :-)

      Vymazat
    2. Tak dobrá. ^^ Snad budeš v Praze tak brzy, jak sám chceš. (Ale to už bych musela začít uhánět tátu ať čte rychlejc..XD)

      Vymazat