čtvrtek 14. dubna 2011

Nádherná Nora

.. ale než začnu. Tohle původně nebylo v plánu, ale člověk příjde ze školy..
Už po cestě domů cítí hnusnej smrad (jak teď prší, tak všichni topí..), zlobí se, kdo zas topil čím. Pak příjde domů, nadšeně rozrazí dveře a vidí dvě šokované ženy (maminku a sestřičku) a venku na lehkým deštíčku a ve větru vidí tatínka s konvicí v ruce, jak zalívá dřevěnou terasu (prvně ho napadne, že tatínek už zešílel z práce) v pozadí stojí plastový kyblík. No, teda, v pozadí stojí půlka plastovýho kyblíku s popelem a na krbu chudinka zkroucená plastová lopatkbva.
Prý: "Vyčistila jsem krb a vůbec to nebylo žhavý a pak to venku začalo hořet." Heh, zázraky se dějí. :-D

A teď pěkně zpět, dokud si to tak krásně pamatuji.
Včera, byla středa. A protože některé středy má Gymnázium u nás v Šumperku vyhrazené divadlo (většinou bývá hrozně plno) i tentokrát jsme zamířili tímto směrem. Já sice nejsem kdovíjak velký milovník kultůry, ale protože měla mít moje milená herečka, Bohdana Pavlíková (kterou jste mohli zahlédnout dokonce i v televizi), hlavní roli, tudíž roli Nory, musela jsem tam být!
Takže teď už víme, že Noru hrála Bohdana, Torvalda se ujal hostující herec Luboš Veselý (měl hrát i v Ulici, říkala teta Maruška).. pokud máte zájem o další jména popřípadě fotky, tudíž zde.

Začátek byl trošku nervózní. Zdálo se mi, že Bohdanka dost přehrává a že má trochu strach. Ale možná, to bylo tím, že stála vedla pana Veselého, nevím. Každopádně jakmile se rozjela byla k nezastavení, kouzelná a krásná. Během hry se jim podařilo hned několik gagů, třeba když Bohdana nedopatřením hodila pomeranče i plastovou misku až do první řady a tu plastovou mísu dokonce rozbila. :-D Ale zachovala se úžasně a když jí slečna z první řady misku podala pěkně poděkovala. Jako malá holčička, ještě pukrlátko.
Bohdana hrála úžasně. A to neříkám proto, že jsem zaujatá! Ona umí "jiskřit" a "zářit" stačí jí jediný pohled a všechno je jak si ona přeje. Umí udělat jakýkoliv úsměv, má úžasný hlas a její Nora se vyvinula. Od naivního kuřátka k dospělé ženě. Udělala to tak, že jsem vlastně byla na konci dost překvapená, jak dokázala Noru "dospět" během dvou hodin.
Torvald byl taky nepochopitelně úžasný, ale svým stylem. Proti samotnému herci nic nemám, ale z Torvalda jsem vážně pěnila. Chovat se k Noře jako k majetku. Občas jsem si říkala, jak si takový chlap vůbec zaslouží takovouhle ženu a vůbec mi nedocházelo, že sedím v divadle.
Ač nerada musím přiznat, že si slušeli. :-)
Přemýšlím (už dost dlouho), že jim zakňučím o tom, jak všichni byli kouzelní.

A pak se stala ještě jedna rozkošná věc. Kateřinka měla jet domů 19:40 (to jí odjížděl vlak) a divadlo skončilo 19:36. A Kateřinka udělala: "Sááákra."  A bylo to tak úžasné, že se musím uculit i teď.
A ukradla jsem "dopis", rekvizitu z divadla. Jsem ostuda ostudná, ale já jsem musela! Sahala na něj, jak Bohdana, tak Olinka Kaštická (další úžasná herečka, třeba jako Edit Piaf!) a i pan Veselý. Parádička.
Divadlo, za rok nasledanou..:-) (Doufám!)

3 komentáře:

  1. jůůů ty jsi viděla inscenaci Domu loutek (Nory)?? *tiše závidí* nedávno jsme to brali v dramaťáku...Ibsen má moc hez...hmmm..zajímavé hry :-) a styď se!! xDxD krást takový dopis...a bylo v něm opravdu napsáno to sdělení? :-)
    a hořelo?? chjuuu tolik dobrodružství v životě telátka :-) ;-)

    OdpovědětVymazat
  2. Juhu, viděla.. a chci to vidět ještě jednou. Nemáš náhodou ve čtvrtek volno?
    Ne, v dopisu nic nebylo..:D
    Jo hořelo, shořela nám násada od hrabiček..xD

    OdpovědětVymazat
  3. Teda :-D Musím přiznat, že mě ohromně pobavil úvod - pyromanská historka s tatínkem hasičem v dešti. To je fakt bomba. Řehtám se ještě teď.
    Ale k zhlédnutí tak úžasnýho divadla (s vlastním divadýlkem:-)) to taky gratuluju.
    Byl to zkrátka skvělý den, co?

    OdpovědětVymazat