sobota 28. května 2011

Dům z malých kostek

Dům z malých kostek je kraťoučký snímek z roku 2008.
Hlavním hrdinou je stařičký dědoušek, co se jednoho dne probudí, čvachtne do vody a rozhodne se před stoupající vodou prchnout zase o kousek výš. Jenomže ztratí svoji dýmku a protože za ní není schopný najít náhradu, rozhodne se potopit pro tu svoji starou. Ale kam se vlastně potopí?

Tenhle kraťoučký, tak trošku experimentální snímek jsem měla tu čest shlédnout na letošním AnimeFestu. Naprosto mě to v té tvrdé židli ve Scale rozsekalo, měla jsem husí kůži a div neronila slzy, když se za mnou a vedle mě (což mě trošku zamrzelo) ozvalo "co tohle bylo za blbost". Blbost?! Doprčic lidi, čím jste se na to koukaly. Tohle bylo dokonalý.
Úplně jsem viděla sama sebe, jak jsem si postavila další patro..(zrovna před nedávnem), aby mi neteklo do bot. Ale stejně se do těch spodních občas potopím, abych se podívala, jak krásně mi tehdy bylo a co všechno jsem už nestihla vystěhovat výš. Možná proto mě to tak hrozně dojalo a jsem z toho absolutně nadšená.
Vůbec se mi nelíbí nálepka "blbost", kterou téhle věci přilepila snad absolutní většina těch, co měli tu ČEST a zrovna seděli v kině. Slzy jsem tam ronila snad sama..a ronila bych je zase..:-)

Říkala jsem si, proč by to měla vidět jenom Mrky, třeba to nadchne i někoho z vás. A navíc ta hudba k tomu je naprosto úžasná. :-) Konec tlachů, kdo má zájem a volných dvanáct minut prosím, pojďte dál.

3 komentáře:

  1. Plačem ako malé dieťa...je to strašne deprimujúce...ako nakoniec človeku ostanú len spomienky a pár tak dôležitých predmetov, vďaka ktorým si tie spomienky dokážeme vybaviť...:( ale nakoniec aj tak ostaneme sami..*smrk*

    OdpovědětVymazat
  2. Milá Hiroko, moc děkuju za zprostředkování tak krásného zážitku! Fakt úžasné - hudba, námět... Ještě teď z toho mám husí kůži. Jsem moc rád, že jsem ten filmeček mohl vidět... Už jsem si ho pustil několikrát a vždycky mě zasáhl stejně jako na první vidění. Je to tak poetické a přitom tak opravdové... Tak... ani nemám slov (proto mi taky tak dlouho trvalo, než jsem se zmohl na nějaký komentář). Ještě jednou moc děkuju!

    OdpovědětVymazat
  3. Opět se zpožděním, jako vždy. No... označit tento snímek za blbost je podle mě blbost. Ale chápu, že někteří lidé moc nemusí umělecké filmy (ať už hrané nebo animované), které vyžadují vlastní interpretaci. Tady by se jich nabízelo určitě hned několik. Mně třeba napadlo, jestli ta stoupající voda nesymbolizuje jednoduše čas. A zároveň něco, před čím utíkáme. Dědoušek v tom byl tedy dobrý, protože - jak jsme mohli vidět, když se potopil až na dno - ostatní domy žádná nová patra přistavěná neměly.
    I já děkuju za tohle video. Bylo to opravdu zajímavé.

    OdpovědětVymazat